קיבוץ סאסא
חסר רכיב

חינוך בקיבוץ סאסא

05/07/2016
מערכת החינוך בסאסא

מערכת החינוך בסאסא מלידה ועד י"ב כוללת את מערכת הגיל-הרך, חברת הילדים והנעורים.

במערכת הגיל הרך ארבעה בתים בהם מתחנכים הילדים מגילאי לידה ועד 6. עד גיל 3 ישנה קבוצה חינוכית ובית לכל שנתון ומגיל 3-6 נמצאים הילדים בגן משרד החינוך, אשר נמצא בקיבוץ. בכל הבתים מנהלת את הבית מובילה/גננת מקצועית עם ניסיון רב באותו גיל.

חשוב לנו מאד לשמור ככל האפשר על צוות מטפלות חזק ויציב אשר נמצא איתנו לאורך שנים וכן להעשיר את הצוות בהשתלמויות והדרכות מקצועיות.

כבר מגיל הפעוטון מקבלים הילדים בשעות המסגרת חוג אחד אשר נבחר מחדש בכל שנה – בשלוש השנים האחרונות יש חוג קבוע למוזיקה, הם יוצאים לטיולים בקיבוץ, מכירים את הטבע סביבנו ואת ענפי הקיבוץ השונים (נוי, כל-בו, קומונה, חד"א וכו'), משחקים בחצר הגרוטאות וכמובן יוצרים, משחקים, שומעים סיפורים ועוד דברים רבים.

חברת-הילדים מחולקת לשני תלתונים: א-ג שנקרא "לילך" וד-ו אשר נקרא "אשחר".
על התלתונים אחראים מדריכים, רובם עם רקע חינוכי של הדרכה במקומות שונים, אשר ממשיכים אצלנו את תהליך הלמידה וההכשרה בכל יום.
הילדים נמצאים במערכת הבלתי פורמאלית בכל יום לאחר בית-הספר וכן בחופשים.
במערכת מתקיימות פעילויות מובנות לכל הקבוצה או לקבוצות קטנות בתוכה וכן יש ביטוי למיומנויות חברתיות שונות אשר תואמות את גילאי הילדים, תוך תיווך של מבוגר משמעותי.

הנעורים היא מסגרת אשר דומה למסגרת של מועדון.
גם על הפעילות בנעורים אחראים מדריכים עם הכשרה קודמת בהדרכה והתמקצעות יומיומית.
הנעורים פתוחים לנערים בכל יום אחרי שעות בית הספר ועד לשעות הערב.

הפעילות היא לרוב חופשית על-מנת לאפשר לנערים ליצור בעצמם פעילויות ולנהל את זמנם.
כמו-כן, מתקיימות פעילויות מובנות אשר מעבירים המדריכים בהן באים לידי ביטוי ערכים אשר חשובים למערכת החינוכית כגון תרומה לקהילה, כבוד וקבלת השונה והאחר, גיבוש קבוצה, יזמה, עצמאות ועוד.
חסר רכיב